ריכוז פעילויות מתוקשבות
  סביבת התקשוב של אפרת
יצירה-הנאה-למידה
יום ה', יא’ בשבט תשע”ט
דף הבית אודות צור קשר
ועדת כתבים/ות 'דיגיתון' - העיתון הדיגיטלי
 
 
10:17 (30/08/11) אפרת מזרחי

"משחק הוא הדרך של הילדים ללמוד את מה שלא ניתן ללמד אותם" מריה מונטסורי יצירה - הנאה – למידה מנחת התוכנית: אפרת מזרחי MA טכנולוגיות למידה בחינוך - האוניברסיטה הפתוחה רציונל התוכנית מתבסס על התפיסה הגורסת שיישומי המחשב משמשים ככלי חוויתי בהוראת כל תחומי הדעת. מדובר בכלי מהנה להשגת מטרה ולא מטרה בפני עצמה. מעורבות המורות בצורה פעילה בבניית מערכי השיעור במחשבים יוצרת רצף לימודי בין הנעשה בכיתה לבין מעבדת המחשבים - וזו המטרה. חוקרים ועובדי הוראה רבים סבורים כי באמצעות משחקים, הפקה ויצירה הלמידה הינה משמעותית ומעמיקה יותר, ולכן הפעילויות המתוקשבות תתבססנה על יצירה והנאה תוך כדי מתן תמיכה וחיזוק לתכנים הפדגוגיים של הצוות החינוכי. מתוך האמונה כי שליטה במיומנות הקלדה עיוורת מחזקת את תחושת הבטחון ומייעלת את העבודה, נקיים מפגשים ב'הקלדה עיוורת' תוך משחק, לימוד ותרגול. גלישה בטוחה באינטרנט - הגישה הרווחת בקרב מחנכים והורים היא שבמקום לאסור על ילדים לגלוש באינטרנט חשוב יותר לצייד אותם בכלים בהתמודדות עם אירועים ובעיות העולות תוך כדי הגלישה ברשת. במהלך שגרת הלימודים נקיים דיונים ופעילויות בנושא, ובאופן ממוקד יותר ב'יום הלאומי לאינטרנט בטוח'. ברמה הבית ספרית הפעילויות המתוקשבות הינן ספיראליות ומכוונות לפיתוח אורינות טכנולוגית ודיגיטלית הכוללות בין היתר רכישת שליטה מיטבית ביישומי המחשב הבסיסיים (Word ,Publisher, Powerpoint, Excell) ובפלטפורמות שיתופיות, אבל לא רק! נלמד מושגים במידענות, נשתמש ב Google Maps , ב Google Earth נלמד תוכנות עיבוד תמונה, עריכת מוסיקה, עריכת סרטים, פיתוח משחקים ויישומים נפלאים אחרים (להורדה חינם כאן). יצירה מהנה,אפרת מילון מושגים - משרד החינוך